Tekst 1

Onderwijs

Vastgeroeste leerpatronen, leerproblemen die met praten niet opgelost raken.
Door de kern van leerblokkades te ontrafelen, nieuwe leerstrategieën te laten ontdekken, sneller goede leerresultaten te krijgen, begeleid je leerlingen op de juiste manier.

POH-GGZ

Begeleid je hulpvrager met negatieve gedachten en patronen te doorbreken, langdurige gesprekken te voorkomen en terugkerende problematiek te verminderen.
Met deze krachtige tool worden mentale problemen sneller verminderd en voorkomen met blijvende resultaten door cliënten te helpen hun innerlijke kracht te benutten.

Jeugdzorg

Met specifieke vragen worden vastzittende, negatieve ervaringen en toekomstbeelden, onverwerkte trauma’s en volle hoofden aangepakt. Zonder zelf belast te worden met de onderliggende probleeminhoud. Door rescripting worden negatieve herinneringen veilig en doelgericht aangepakt en positieve toekomstbeelden bekrachtigd.

Maatschappelijk werker

Een oplossing voor complexe problematiek, onvoldoende effect van reguliere methodes en cliënten die al eerder hulp kregen, zonder blijvend succes. Door met laagdrempelige vragen een duurzame veranderingen te realiseren krijgt je cliënt op eigen kracht de regie over eigen leer- en denkprocessen. eigen kracht te hervinden, unieke benadering complexe problematiek.

Coaches

Wat als daadwerkelijk een doorbraken realiseert en je cliënten weten HOE het eigen hoofd werkt door de regie te krijgen over eigen leer- en denkprocessen. Op een veilige wijze worden (diepliggende) mentale belemmeringen overwonnen terwijl je uit het verhaal mag blijven.

Onderwijs

Vastgeroeste leerpatronen, leerproblemen die met praten niet opgelost raken.
Door de kern van leerblokkades te ontrafelen, nieuwe leerstrategieën te laten ontdekken, sneller goede leerresultaten te krijgen, begeleid je leerlingen op de juiste manier.

POH-GGZ

Begeleid je hulpvrager met negatieve gedachten en patronen te doorbreken, langdurige gesprekken te voorkomen en terugkerende problematiek te verminderen.
Met deze krachtige tool worden mentale problemen sneller verminderd en voorkomen met blijvende resultaten door cliënten te helpen hun innerlijke kracht te benutten.

Jeugdzorg

Met specifieke vragen worden vastzittende, negatieve ervaringen en toekomstbeelden, onverwerkte trauma’s en volle hoofden aangepakt. Zonder zelf belast te worden met de onderliggende probleeminhoud. Door rescripting worden negatieve herinneringen veilig en doelgericht aangepakt en positieve toekomstbeelden bekrachtigd.

Maatschappelijk werker

Een oplossing voor complexe problematiek, onvoldoende effect van reguliere methodes en cliënten die al eerder hulp kregen, zonder blijvend succes. Door met laagdrempelige vragen een duurzame veranderingen te realiseren krijgt je cliënt op eigen kracht de regie over eigen leer- en denkprocessen. eigen kracht te hervinden, unieke benadering complexe problematiek.

Coaches

Wat als daadwerkelijk een doorbraken realiseert en je cliënten weten HOE het eigen hoofd werkt door de regie te krijgen over eigen leer- en denkprocessen. Op een veilige wijze worden (diepliggende) mentale belemmeringen overwonnen terwijl je uit het verhaal mag blijven.

Tekst 2

Onderwijs

Het begeleiden van je leerlingen is maatwerk. Ze hebben allemaal een eigen manier van leren, onthouden en terugvinden van lesstof. Ook negatieve herinneringen, doemscenario’s en piekergedachten kunnen in de weg zitten. Wanneer ze een overvol hoofd ervaren ben jij degene die ze kan helpen weer overzicht en rust te laten krijgen. Gewoon door specifieke vragen te stellen en ze in en met het eigen hoofd denkbeeldig aan de slag gaan.

POH-GGZ

In de praktijk van de huisarts zie je patiënten die je het liefst zelf wilt helpen. De hulpvraag achter de hulpvraag ontdek je met de specifieke vragen die je gaat stellen zonder dat de inhoud van het verhaal, het hoe, met wie, waarom, waardoor etc. niet verteld wordt.
Patiënten ervaren rust in hun hoofd wanneer onverwerkte nare gebeurtenissen geen lading meer hebben. En jij begeleidt ze hoe ze dat zelf kunnen doen.

Jeugdzorg

Het gedrag van jongeren is een uiting van wat er zich in het hoofd afspeelt. Als jeugdzorgwerker leer je de specifieke vragen te stellen waardoor je je cliënt zelf een oplossing laat ontdekken door uit de probleeminhoud te blijven. Geen overvol hoofd meer of beschadiging op een basisbehoefte (bijv. veiligheid, respect, gezien worden). Je krijgt tools voor om ze laagdrempelig en veilig eigen issues zelf te laten opruimen.

Maatschappelijk werker

Naast alle praktische zaken die je als maatschappelijk werker regelt samen met je cliënt(en), kom je vast ook mentale hulpvragen tegen. Dat vinden mensen vaak lastig of ze kunnen, durven of mogen er niet over te praten. Met de handvatten die je tijdens de training krijgt kun je in je gesprekken, met een korte interventie, mensen begeleiden eigen issues zelf op te lossen. Zonder dat ze je vertellen wat er precies in hun hoofd afspeelt. Het is een veilige tool die je altijd kunt inzetten.

Coaches

In jouw trajecten kom je ook blokkades en belemmeringen tegen die je coachee in de weg staan om zich optimaal te ontplooien en te groeien. Overvolle hoofden opruimen is een hele kunst. Na de training kun jij daar je coachees in begeleiden zodat ze weer rust krijgen in het hoofd, eigen issues zelf ontladen en met de eigen regie over de leer- en denkprocessen zelfstandig verder kunnen. Jij als coach weet dat mensen tot veel meer in staat zijn dan dat ze vaak zelf weten. En zonder mentale blokkades en belemmeringen zijn ze je heel dankbaar dat jij dat voor en met ze gedaan hebt.

Onderwijs

Het begeleiden van je leerlingen is maatwerk. Ze hebben allemaal een eigen manier van leren, onthouden en terugvinden van lesstof. Ook negatieve herinneringen, doemscenario’s en piekergedachten kunnen in de weg zitten. Wanneer ze een overvol hoofd ervaren ben jij degene die ze kan helpen weer overzicht en rust te laten krijgen. Gewoon door specifieke vragen te stellen en ze in en met het eigen hoofd denkbeeldig aan de slag gaan.

POH-GGZ

In de praktijk van de huisarts zie je patiënten die je het liefst zelf wilt helpen. De hulpvraag achter de hulpvraag ontdek je met de specifieke vragen die je gaat stellen zonder dat de inhoud van het verhaal, het hoe, met wie, waarom, waardoor etc. niet verteld wordt.
Patiënten ervaren rust in hun hoofd wanneer onverwerkte nare gebeurtenissen geen lading meer hebben. En jij begeleidt ze hoe ze dat zelf kunnen doen.

Maatschappelijk werker

Naast alle praktische zaken die je als maatschappelijk werker regelt samen met je cliënt(en), kom je vast ook mentale hulpvragen tegen. Dat vinden mensen vaak lastig of ze kunnen, durven of mogen er niet over te praten. Met de handvatten die je tijdens de training krijgt kun je in je gesprekken, met een korte interventie, mensen begeleiden eigen issues zelf op te lossen. Zonder dat ze je vertellen wat er precies in hun hoofd afspeelt. Het is een veilige tool die je altijd kunt inzetten.

Jeugdzorg

Het gedrag van jongeren is een uiting van wat er zich in het hoofd afspeelt. Als jeugdzorgwerker leer je de specifieke vragen te stellen waardoor je je cliënt zelf een oplossing laat ontdekken door uit de probleeminhoud te blijven. Geen overvol hoofd meer of beschadiging op een basisbehoefte (bijv. veiligheid, respect, gezien worden). Je krijgt tools voor om ze laagdrempelig en veilig eigen issues zelf te laten opruimen.

Coaches

In jouw trajecten kom je ook blokkades en belemmeringen tegen die je coachee in de weg staan om zich optimaal te ontplooien en te groeien. Overvolle hoofden opruimen is een hele kunst. Na de training kun jij daar je coachees in begeleiden zodat ze weer rust krijgen in het hoofd, eigen issues zelf ontladen en met de eigen regie over de leer- en denkprocessen zelfstandig verder kunnen. Jij als coach weet dat mensen tot veel meer in staat zijn dan dat ze vaak zelf weten. En zonder mentale blokkades en belemmeringen zijn ze je heel dankbaar dat jij dat voor en met ze gedaan hebt.