Kinderen gaan naar school als voorbereiding op een succesvolle toekomst. De basiskennis leren en begrijpen is daarbij onmisbaar. Slechte prestaties hebben een negatieve invloed op de verdere ontwikkeling van een kind. Vaak hebben die slechte prestaties te maken met onzekerheid, onrust, concentratieproblemen, pestgedrag en geen zin om naar school te gaan. Met alle gevolgen van dien.
Iedereen kent wel kinderen die last hebben van een vol hoofd en dyslexie en/of dyscalculie. Kinderen die moeite hebben met het onthouden van de basisinformatie van taal of rekenen. Natuurlijk wil je die kinderen graag helpen met hun verdere ontwikkeling. Maar daarvoor heb je wel een methode nodig die snel en logisch aansluit bij wat zo’n kind begrijpt.
De MatriXmethode biedt een veilige interventie met een hoge succesfactor. Hiermee help je het kind denkbeeldig aan een eigen leerstrategie in het hoofd, waarmee het informatie handiger en op een eigen manier onthoudt en kan terugvinden.
De methode biedt een oplossing voor de mentale klachten die dit in de weg staan, zodat het kind daar niet meer door wordt gehinderd. In veel gevallen volstaat één sessie* om dit doel te bereiken. Deze aanpak heeft geen negatieve bijwerkingen en inhoudelijk wordt niets met het kind gedeeld.
*Uitvraag bij een huisarts en een POH-GGZ duidt op een succesratio van tachtig tot negentig procent. Wetenschappelijk onderzoek is in voorbereiding en moet meer duidelijkheid bieden.